Jubilant by si nejvíce přál, aby se dařilo Dynamu

12.12.2009 21:52
Dnes slaví své sedmdesáté narozeniny bývalý fotbalista pražské Slávie, dlouholetý hráč, funkcionář a trenér Kaučuku Kralupy a v současné době sportovní ředitel Dynama Nelahozeves Antonín Šimek. „Je to už hodně kulatý jubileum, ale nedá se nic dělat,“ říká s úsměvem oslavenec. K přání hráčů, činovníků a příznivců Dynama se přidává i redakce Mělnického deníku.
 
Jak bude vypadat oslava?
 
„Máme ji v Praze v kruhu rodinném.“
 
Proběhne něco i na Dynamu?
 
„To už bylo. Hráči mi gratulovali po sezoně a tento týden se přidali předseda Jiří Kratochvíl i pánové Šnýdr s Koubkem. Jsem jim za to vděčný, že si vzpomněli.“
 
Jaký fotbalový dárek by vás nejvíce potěšil?
 
„Samozřejmě, aby se dařilo nejen Dynamu, ale také celé české kopané. Aby to bylo lepší, než doposud.“
 
Co říkáte na současnost fotbalu na okresní, ale i celostátní úrovni?
 
„Co se týká okresního, tak jsem před čtrnácti dny skončil v komisi rozhodčích, ve které jsem dělal. Ačkoli jsem měl určité představy, tak to nemělo cenu. Nevím, kam se český fotbal vyvíjí. Zdá se mi, že jsou slabé výkony hráčů i rozhodčích. Je to špatné.“
 
Co vás přimělo k tomu, že jste v komisi rozhodčích skončil?
 
„Slíbil jsem, že o tom nebudu mluvit, a slovo dodržuji.“
 
Veselejším tématem je tedy určitě vaše bohatá fotbalová kariéra. Můžete připomenout, kde všude jste působil?
 
„V letech 1958 až 1960 jsem hrál za Duklu Olomouc, pak jsem byl ve Vítkovicích, odkud jsem šel do Slavie a posléze do Kralup. To bylo všechno. Třicet let jsem dělal trenéra mládeže i áčka v Kralupech. Když mi bylo šedesát, tak za mnou přišel Kráťa (prezident Dynama Jiří Kratochvíl), abych šel trénovat Dynamo. Říkal jsem mu, že už to nemá cenu. Nakonec mě ale přemluvil a už jsem tam deset let. Dostal jsem tým do I. A třídy a od té doby už jen, jak se lidově říká, bafuňařím.“
 
Na které fotbalové zastavení dnes nejraději vzpomínáte?
 
„Myslím, že jsem měl štěstí na oddíly – na vojně výborný, ve Slavii jsem prožil tři velmi dobré roky. Ve Spartě Krč, kde jsem prakticky začínal, jsem působil ještě s tátou Franty Veselého, který nás nedávno opustil. Zkrátka všude bylo něco dobrého a měl jsem doopravdy štěstí.“
 
Nyní už vám tedy zůstává jen funkce sportovního ředitele na Dynamu. Po tak trochu rozpačitém podzimu asi čekáte zlepšení?
 
„Určitě, už sháníme posily, abychom kádr trochu doplnili. Nehráli jsme zase až tak špatně, ale nedávali jsme góly. Prohrávali jsme s výjimkou jednoho zápasu vždy jen o gól. Nedáváme ani ty nejvyloženější šance. Když se to povede vhodně doplnit, tak to snad bude dobrý. Moc bych si to přál zachránit.“
 
Radost vám asi dělá béčko v okresním přeboru?
 
„Ano, ti jsou na tom dobře a spadnout snad už nemůžou.“